CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Ahad, 23 Januari 2011

Praktikal Part 1


Salam semua.... sudah lama tidak mengupdate kan blog nie... hehehe biasa lah kesibukan duniawi menyebabkan kita alpha seketika....
Dalam masa cuti semesta baru ini.. saya membuat latihan industri di sebuah syarikat telekommunikasi iaitu R&A Telecommunication...
Pada mulanya rasa memang xbest... akhir lama-lama duduk dekat situ aku mula menyusaikan diri dengan tempat kerja....
Kerjanya macam biasa lah kerja seorang Jurutera.. mesti sentiasa sibuk dan tekanan kerja sentiasa ada... banyak yang aku pelajari disitu.... terlalu banyak....
Aku belajar erti kesabaran, belajar macam mana nak design antenna location, macam mana hendak berunding dengan orang dan sebagainya lah....
Banyak ilmu yang aku pelajari disini... tentang berdikari, usaha sendiri dan banyak lah.... dekat sini aku nak ucap banyak-banyak terima kasih dekat supervisor aku dan engineer- engineer....
Selama dua bulan aku kat sini aku banyak belajar tentang kehidupan dan ragam-ragam manusia disekeliling. Alhamdulillah akhirnya aku tamat praktikal pada 14 Januari 2011.. tapi penamat aku sebagai budak training berakhir dengan sebuah episod yang tidak harus berlaku.... so sambung part 2 praktikal aku...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Firman ALLAH s.w.t bermaksud

"Dan Kami tidak mengutus Rasul-rasul sebelummu (wahai Muhammad) melainkan orang-orang yang tentu makan minum dan berjalan di pasar-pasar, dan Kami jadikan sebahagian dari kamu sebagai ujian dan cubaan bagi sebahagian yang lain, supaya ternyata adakah kamu dapat bersabar (menghadapi ujian itu)? Dan (ingatlah) adalah Tuhanmu sentiasa Melihat (akan keadaan makhluk-makhlukNya)."-Surah Al-Furqan:ayat 20