CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Isnin, 28 November 2011

Menutup Aurat Tetapi HAti Jahat

Assalamualaikum.... selamat sejahtera saya ucapkan kepada semua pembaca yang sudi membaca entri kali ini. Sudah lama tidak mengupdate status blog, kesibukan kerja dan komitmen dalam pekerjaan, membuatkan saya agak terbatas dalam menulis blog kali ini...
Sebelum - sebelum ini, saya selalu di tanya kan soalan yang agak menarik dan agak menarik dikupaskan,
soalan nya berbunyi " Eh napenye, dia itu pakai sahaja tudung labung, pkai sahaja tudung tapi perangai dia lagi teruk dari orang yang tidak memakai atau menutup aurat" 
            Bagi saya pula, orang yang menutup aurat itu lebih bagus dari orang yang tidak menutup aurat sebab, sekurang-kurangnya dia telah melakukan perintah ALLAH S.W.T.

Ok, baru-baru ini, saya telah membeli majalah kegemaran saya iaitu SOLUSI, majalah ini memang bagus sangat-sangat. Bila saya membaca satu persatu bab dan bahagian yang terkandung di dalam majalah itu, saya terbaca satu tajuk yang sangat menarik dan sangat sesuai dengan apa yang terfikir didalam ota saya, iaitu "Menutup Aurat Tetapi Hati Jahat"


dalam entri dan bahagian ini, seorang hamba ALLAH telah menanya kan hal atau pekara ini kepada seorang ustaz,

ok sekiranya dia tidak menutup aurat tetapi hati dia baik, jujur dan amanah. dia baik dari sudut akhlak, tapi dia tidak baik dari segi melanggar perintah ALLAH kerana hukum membuka aurat telah termaktub dalam AL-QURAN.walaupun dia baik dari segi itu, tetapi Orang yang benar baik adalah orang yang baik hubungannya dengan ALLAH disamping hubungannya sesama manusia.sekiranya betul-betul dia(yang tidak menutup aurat) itu baik, InsyaALLAH, lambat laun dia jugak akan menutup aurat sebab hal ini berlaku
kisahnya seorang pelacur wanita berbangsa Yahudi yang telah memberi minum kepada seekor anjing kehausan, atas sifat belas kasihannya dia telah mendapat hidayah lalu menjadi wanita solehah.- Hadis Riwayat Al Bukhari.

Sekiranya hati dia benar-benar baik, InsyaALLAH labat laun dia akan menutup aurat jugak sebab ALLAH menilai pada hati seseorang itu, jika hati dia baik, lambat laun luaran jugak akan baik.

ini kes sekiranya seorang yang tidak menutup aurat hati nya baik, apa pulak kalau seorang yang menutup aurat tapi hatinya jahat. Jom ikuti kupasan yang telah saya baca dari majalah itu tadi.


ok bila seorang itu telah menutup aurat tapi hatinya jahat, bab menutup aurat hamba ALLAH ini telah selamat sebab dia mengikut perintah ALLAH. tapi dia perlu membaiki akhlak dan perangai buruknya itu.

sekiranya hamba ALLAH  itu tadi menutup aurat bukan kerana perintah ALLAH atau bukan kerana ALLAH S.W.T, hanya lah semata-mata fesyen , lambat laun dia akan membuka nya jugak sebab menutup aurat itu adalah pakaian wanita solehah.

tapi jangan fikirkan yang Hati yang baik semestinya menutup aurat, mungkin yang tidak menutup aurat terdapat halangan-halangan atau apa jua sebab munasabahnya, kita tidak tahu sebab hanya ALLAH sahaja MAHA mengetahu apa yang terjadi. Dan yang menutup aurat itu pula alhamdulillah dia telah melakukan perintah ALLAH cuma perlu berubah akhlaknya supaya seiring dengan wanita solehah.

Apa yang harus kita patut lakukan, jangan terus menghukum atau meletakan sesuatu itu tanpa berfikir, kita perlu berdoa supaya golongan-golongan ini mendapat HIDAYAH daripadaNYA supaya menjadi umat manusia yang berakhlak dan jugak mengikut perintahNYA..

Wassalam, akhir kata dari saya Selamat menyambut MAAL HIJRAH 1433
berhijrahlah dari yang buruk kepada yang baik, buang yang keroh ambik yang jernih...
SALAM MAAL HIJRAH dari saya penulis dan pemilik blog ini... ^_^



Wanita Muslimah 


  wanita yang tidak menutup aurat-sekadar gambar hiasan










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Firman ALLAH s.w.t bermaksud

"Dan Kami tidak mengutus Rasul-rasul sebelummu (wahai Muhammad) melainkan orang-orang yang tentu makan minum dan berjalan di pasar-pasar, dan Kami jadikan sebahagian dari kamu sebagai ujian dan cubaan bagi sebahagian yang lain, supaya ternyata adakah kamu dapat bersabar (menghadapi ujian itu)? Dan (ingatlah) adalah Tuhanmu sentiasa Melihat (akan keadaan makhluk-makhlukNya)."-Surah Al-Furqan:ayat 20