CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sabtu, 22 Ogos 2009

ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI SEGALANYA

salam..ari nie adalah 1 ramadhan.. bile ku berpikir, tiba-tiba pikiran ku mengimbau kembali kenangan2 yg laju.. paling latest adalah tahun lepas..tarikh ini adalah tarikh sehari aku melawat kawan baik ku yg sakit.. bila aku berfikir kembali setiap2 kejadian yg berlaku dalam masa setahun.. aku amat bersyukur kepada ALLAH coz DIA yg memberi hidayah yg tidak ternilai pada ku.. aku akan berkongsi cerita ini utk teladan kawan2 ku..
bermulalah dgn kisah ku putuskan hbgan couple ku dgn pakwe ku pada awal bln 4.. mase 2 seminggu nak final exam final sem... mula2 sedih tapi bila aku pikir balik... aku kena teruskan hidup ku.. mase 2 aku doakan dia bahagia dgn awek baru dia... beberape lama selapas 2.. pas aku dah hbis menduduki peperiksaan.. dia contct aku balik.. bila pikir balik rase kesian.. tapi nnti kalo aku layan, awek baru dia marah kat aku.. bnyak jugak lah rintangan yg berlaku waktu ni.. akhir sekali aku just berkawan je dgn dia.. aku xnak sakitkan hati perempuan 2.. coz aku pun perempuan so aku tahu perasaan perempuan bila dirampas...
dan masa 3 hari b4 aku nak masuk U. kebetulan aku jumpa dia kat kolej lama.. kat situlah kami jumpe n last perjumpaan kami pun disana.. bnyak gile kenangan pahit manis aku kat kolej 2..
semasa aku di U.. bnyak perubahan yg telah dia wat.. bnyak sgt.. dia kata dia nak tebus segala kesilapan dia wat kat aku.. aku terima dia dgn ikhlas... dia lah kwn baik yg aku pernah jumpa.. susah senang bersama..tapi awal pose aku dapati dia sakit.. dia koma selama 22 hari di hospital melaka.. dan pada 19 ramadhan tahun lalu dia hembuskan nafas terakhir....
pada mulanya aku memang xkuat utk hadapi segala dugaan yg ALLAH berikan kepada ku..
tapi bila aku munasabahkan diri di atas sejadah akhirnya aku temui segala hikmah yang terjadi setiap kejadian 2.. aku amat bersyukur kehadrat ilahi kerana aku telah terpilih oleh-NYA...
sekarang aku menjalani kehidupan aku yg lebih baik dari tahun lepas.. aku lebih semagat utk teruskan hidup aku nie yg ALLAH berikan utk aku.. aku akan jadikan ramadhan tahun ini ramadhan yg terbaik dari tahun2 sebelum ini............

dan akhir sekali aku nak ucap ribuan terima kasih kepada family,kwn2 ku yg telah bnyak membantu aku dalam aku kesusahan.. thanks all..........................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Firman ALLAH s.w.t bermaksud

"Dan Kami tidak mengutus Rasul-rasul sebelummu (wahai Muhammad) melainkan orang-orang yang tentu makan minum dan berjalan di pasar-pasar, dan Kami jadikan sebahagian dari kamu sebagai ujian dan cubaan bagi sebahagian yang lain, supaya ternyata adakah kamu dapat bersabar (menghadapi ujian itu)? Dan (ingatlah) adalah Tuhanmu sentiasa Melihat (akan keadaan makhluk-makhlukNya)."-Surah Al-Furqan:ayat 20