CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Khamis, 26 November 2009

Satu Pengorbanan

salam kasih syg ku kpd semua....
b4 2 aku ingin mengucapkan salam aidiladha kepda semua umat islam di seluruh dunia.......

aper yg ingin ku coretkan disini adalh satu pengorbanan....... pergorbanan x semstinya dgn wang ringgit or harta... pengorbanan boleh di wat pelbgi kaedh...
satu pengorbanan.........

bila aku ddk musahabah diri di tikar sembhyg.. aku muler sedih.. terlalu bnyak dosa yg aku lakukn...
aku berfikir aper aku taat dgn suruhannya???????

bila aku teringat kisah Nabi Ibrahim a.s dan anaknya........
aku sedih coz aku xambik iktibar dari kisah mereka..
kisah mereka adalah kisah dimana ALLAH s.w.t memerintah Nabi Ibrahim a.s menyembelih anaknya sendiri...bg sorng bapa yg sayangkn anknya maner mungkinkn.... tapi Nabi Ibrahim a.s tetap mengikut perintah ALLAH S.W.T meyembelih anknya Nabi Ismail a.s....Dgn Kuasa ALLAH Nabi Ismail bertukar menjadi seekor kibas...

dgn cerita ini kita dpt ambik pengajaran..... sebgai seorng hamba patut mengikut perintahnya.. aper yg berlaku adalah qada' dan qadar.. kadg2 aper yg terjadi adalah ujian dari ALLAH s.w.t utk kita menguji keimanan seorg insan itu...

aku bnyak berfikir....... aper yg terjadi pada diriku ini adalah ujian dari ALLAH s.w.t utk menguji diri ku ini.... aku bersyukur kehadrat ilahi coz ALLAH masih sygkan aku lagi........
aku rasa kalo aku xdpt ujian mcm nie aku dah jauh menyimpang....

salam pengorbanan dari ku.................
N.syieda





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Firman ALLAH s.w.t bermaksud

"Dan Kami tidak mengutus Rasul-rasul sebelummu (wahai Muhammad) melainkan orang-orang yang tentu makan minum dan berjalan di pasar-pasar, dan Kami jadikan sebahagian dari kamu sebagai ujian dan cubaan bagi sebahagian yang lain, supaya ternyata adakah kamu dapat bersabar (menghadapi ujian itu)? Dan (ingatlah) adalah Tuhanmu sentiasa Melihat (akan keadaan makhluk-makhlukNya)."-Surah Al-Furqan:ayat 20