CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sabtu, 3 Julai 2010

3 JuLai 2010 ... 10 Tahun pemergian iBuku....

salam... hari ini genap lah sepuluh tahun pemergian ibuku ke rahmatulallah...
same2 kiter sedekahkan al Fatihah kpd ibuku...
AL-Fatihah......

makku yg bernama Aziah bt Md Dahan telah dilahirkan pada 21 Mei 1959.. dah telah berkahwin dgn bapaku yg bernama Ibrahim b. Hj Uda... dan dikurniakan 8 org anak iaitu Norafiza,Ahmad Fariz,Norfadhilah,Noradyana,Nor Syahida,Ahmad Safuan, Nornadia dan akhir sekali Ahmad farhan...

makku meninggal kerana penyakit asma... beliau meninggal pada waktu tghari.. ketika itu aku masih berusia 13 tahun... hakikatnyer walaupun waktu itu aku sudah besar sedikit tapi aku mcm xpercaya pemergian ibuku... aku rasa mcm main2.. tapi hakikat yg patut aku telah ialah aku xde mak....

kalo dulu aku mcm rasa down sgt naper lah menda mcm nie berlaku dalam diri aku.. tapi bile aku dah mula meningkat dewasa aku berfikir blik.. semua yg berlaku dgn izin ALLAH s.w.t ader hikmah yg tersembunyi yg perlu aku cari... akhirnyer aku jumper.... ALLAH Maha mengetahui segala2nya... ALLAH mengetahui kekuatan diri kiter bila diuji.... aku bersyukur keran ALLAH menguji diriku ini.. terlalu bnyak hikmah yg aku terima... Alhamdulillah....

mak bnyak bersabar dgn karenah -karenah anak2 nya yg nakal, suke bergaduh.. tapi dlm sakit2 pun dia blh sabar dan membuat kerja2 rumah.. mak seorg yg rajin dan pandai buat kerja rmah... mak pandai menjahit, mak pandai memask dan aper2 lah...

mak, syida syg sgt kat mak.. mak... tiada org yg boleh mengantikan tempat mak...
mak... 
syida akan sentiasa sedekahkan al-fatihah dan sentiasa memdoakan mak dilindungi dari seksaan api neraka...
 
AL-FATIHAH
 Arwah Aziah Bt Md Dahan(mak ku yg ku syg)
 
pada 3 julai 2010 my frenz Nor Hidayah Bt Mohd Nasir menyambut hari ulang tahun kelahiran yg ke 23tahun..
Happy biRtHDay DayaH...
 
Nor Hidayah


3 ulasan:

  1. Alfatihah buat Azi (Sepupuku),beliau saya coretkan dalam blog saya http://sungaibatuderelong.blogspot.com dibawah entry anting-anting.

    Dari We Aminudin (Minum)

    BalasPadam
  2. we.. syida dah bace kisah 2.. menarik sgt... we ader simpan x gmbr we dgn arwah mak?

    BalasPadam
  3. Anakandaku,gambar kami iaitu Pakandak Dahan,Makandak Minah,WanCu Meriam,We Minum,We Manan, Ibu Aziah ,Nuar dan Zahar ada we simpan, kalau ingin akan we hantarkan ,sila emailkan kepada we, aminrelong@yahoo.com.my

    We Minum

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Firman ALLAH s.w.t bermaksud

"Dan Kami tidak mengutus Rasul-rasul sebelummu (wahai Muhammad) melainkan orang-orang yang tentu makan minum dan berjalan di pasar-pasar, dan Kami jadikan sebahagian dari kamu sebagai ujian dan cubaan bagi sebahagian yang lain, supaya ternyata adakah kamu dapat bersabar (menghadapi ujian itu)? Dan (ingatlah) adalah Tuhanmu sentiasa Melihat (akan keadaan makhluk-makhlukNya)."-Surah Al-Furqan:ayat 20