CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sabtu, 17 Julai 2010

TRavElog Haji:

salam...
di hujung minggu yang x bnyak kerja dan asgment lagi... blh lah aku update blog nie selalu....
aper yg aku nak coret nie adalah aku nak mengulas sebuah buku yg aku baca nie.. aku dah lamer beli.. cumer xde mase nak aku baca kan... buku ialah Travelog haji...
memang best... berape kali cetak aku pun xtau.. dulu aku pun cari gak buku nie.. tapi aku pg kedai je mesti hbis dijual... akhir mase aku mai sorg-sorg kat shah alam mase cuti sem iaitu 1/6/2010...

ok.. Travelog haji.... mengubah sempadan iman... satu cerita dan pengalam seorng pensyarah UITM... mula-mula aku baca telah membuat aku berasa bertapa besarnya keagongan Ilahi...setiap tajuk yg dikupaskan melalui pengalaman penulis sebelum, semasa dan selepas pergi ke tanah suci iaitu Mekah utk menunaikan fardu haji dan menyempurnakan rukun islam yang kelima...

tersentuh hati ku membaca... 
Ya ALLAH engkau lah Maha Mengetahui...
 Maha Mengasihani...

bila aku berfikir balik... aku muhasabah diri ku yg kerdil nie....
Aku bersyukur ke hadrat Ilahi coz aku diberi peluang utk mungubah diri aku yg kearah kebaik....
aku bersyukur mu Ya ALLAH....
kerana engkau telah membuka pintu hati ku ini utk bertaubat...
aku bersyukur Ya ALLAH kerana engkau menguji diri nie dgn ujian mu....
semua nie adalah dgn izin mu Ya ALLAH...
beli aku berfikir dan mengingat balik setiap dugaan hidup yg aku lalui..
walaupun pahit utk aku telan... xmungkin akan pahit utk selamanya.....
aku bersyukur pada mu Ya ALLAH..............


Afgan – PadaMu Kubersujud

ku menatap dalam kelam
tiada yang bisa ku lihat
selain hanya nama-Mu Ya Allah


* esok ataukah nanti
ampuni semua salahku
lindungi aku dari segala fitnah

reff:
kau tempatku meminta
kau beriku bahagia
jadikan aku selamanya
hamba-Mu yang slalu bertakwa
ampuniku Ya Allah
yang sering melupakan-Mu
saat Kau limpahkan karunia-Mu
dalam sunyi aku bersujud

repeat *, reff
repeat reff


pada-MU


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Firman ALLAH s.w.t bermaksud

"Dan Kami tidak mengutus Rasul-rasul sebelummu (wahai Muhammad) melainkan orang-orang yang tentu makan minum dan berjalan di pasar-pasar, dan Kami jadikan sebahagian dari kamu sebagai ujian dan cubaan bagi sebahagian yang lain, supaya ternyata adakah kamu dapat bersabar (menghadapi ujian itu)? Dan (ingatlah) adalah Tuhanmu sentiasa Melihat (akan keadaan makhluk-makhlukNya)."-Surah Al-Furqan:ayat 20