CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sabtu, 26 September 2009

Hari raya

salam kasih pada pengunjung yg saya hormati.... mungkin coretan yg saya tulis ini dah hari yg keberape raya.. huhuhuhu biasa lah bz layan tetamu yg hadir... mula-mula saya ingin ucap selamat hari raya, maaf zahir batin kalo ader silap dan salah semasa saya menulis blog ini.
pada pg raya umah saya telah terang bedarang and kecoh dgn bunyi suara adik saya yg bongsu.. biasa lah exsited sgt.. hehehe mula2 sarapn pgi, pas 2 siap2 nak pg masjid... nak solat hari raya lah... pas 2 pg kubur arwah mak yg tersyg... AL-FATIHAH kepada bondaku AZIHAH BT MOHD DAHAN..
pas 2 balik jer org dah start dtg beraya.. mmg xcukup tgn melayan.. ramai jugak tahun ni yg berkunjung...hehehehe penat gak orbg dtg xputus2.. dtg plak sekali 7or 10 org dtg... penat-penat... samapi lah leh rehat dalam kol 2 ptg.. tup2 tgh rehat-rehat 2 ader plak mmber aku dtg ajak beraya.. pg lah siap2... hehehe beraya lah ktorg.. biasalah ini sebnrnyer tradisi dari kecik lagi.. jalan raya dgn budak same umur.. mmg member aku dari kecik sampai la nie.. mcm ner lah kalo dah kawin nnti kan??? wat lg x tradisi ini... seronok lah dari rumah kerumah kami kunjungi... best lah.... sampai lah dalam kol 630 ptg 2 kami pun pulang ke rumah masing-masing.. aper2 pun korng mmg best and sporting... hehehehe
malam plak ada acara yg ditunggu2 setiap tahun.. acara ini dibuat oleh waris Hj Uda sendiri.. berkumpul ramai2... best2.. suasana yg paling best setiap tahun.. mula2 tunggu semua sampai, pas 2 start dgn tahlil dulu, utk semua saudara mara yg telah pergi kerahmatulallah...AL-FATIHAH di ucapkan yg telah pergi....kemudian acara dimulakan dgn ucapan tn umah, thn ini umah pakcik aku yg bongsu.. hehehe umah baru...pas 2, acara slide show.. mula2 slide nyer mmg best kelakar... akhir slide 2 slide yg sedih.. hehehehe biasa lah sedih kan tgk slide 2... pas 2 plak mkn dulu and pas 2 bg duit raye.. nie lah yg paling best... coz saper yg dah kejer kena bg duit raye kat org yg masih belajar n budak kecik.. kalo gitu saya nak belajar sampai ketua... hehehehe leh dapat duit raye lagi... thanks q kat makcik,pakcik,abg2 cousin,kakak2 cousin, abg ku,akk ipar ku,kakak2 ku, and ang ipar ku... thanks coz beri duit raya kat syieda....
pas 2 acara salam-salaman.. heheheheh n last sekali acara pertunjukan bunga api.. yg nie best giler... habis jer acara ni kami cousin ank dara main bunga api plak.. mmg xtau malu.. kalah dgn ank2 sedara...heheheheheheheh.. aper2 pun tahun nie raya mmg best gak... seronok gak.. tahun nie xgambar family coz ramai yg xdpt blik beraya bersama... kepada azi sepupu ku tahniah dapat cahaya mata...


 
 duit raya yg ku dapat

 
my cousin yg baik


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Firman ALLAH s.w.t bermaksud

"Dan Kami tidak mengutus Rasul-rasul sebelummu (wahai Muhammad) melainkan orang-orang yang tentu makan minum dan berjalan di pasar-pasar, dan Kami jadikan sebahagian dari kamu sebagai ujian dan cubaan bagi sebahagian yang lain, supaya ternyata adakah kamu dapat bersabar (menghadapi ujian itu)? Dan (ingatlah) adalah Tuhanmu sentiasa Melihat (akan keadaan makhluk-makhlukNya)."-Surah Al-Furqan:ayat 20