CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sabtu, 26 September 2009

Ku Terpanggil

salam kawan-kawan ku... tiba-tiba hati ku terpanggil utk menulis article ini.. dia xdelah serius sgt...cuma tertanya2... mase ku menulis artcle ini, alhamdulillah aku masih sihat walafiat... menda nie dah almer terbuku kat hati ku... ku terpaksa luah kan jua,,,, hehehehe mcm serius kan?... xdelah serius sgt.. cume smaal the piecs je...

sebenarnyer aku tgh berlawan dgn perasaan hati ku.. mgkin org kate aku nie fobia, tapi aku bkn lah fobia cuma aku takut utk mengenali isi hati seseorng yg diri nya bergelar kaum adam...takut sgt...hahahaha bkn aper, aku xnak org mempermainkan aku g.. cukuplah aper yg diorg wat kat aku... mula2 aku mmg salahkan seratus peratus kat diorg..tapi bila aku pikir balik,aku munasabahkan diri di atas tikar sejadah, alhamdulillah aku dapat hikmah nya.. iaitu waktu skrg aku masih xlyk utk bercintan cintun...aku kena pikirkan masa depan aku.. aku percaya suatu hari kalo dah ditetapkan jodoh aku dgn seseorg, aku akan teruskan... heheeheheheh... bnyk menda lagi aku kena pelajari...


tapi yg aku harus tahu, tidak elok kalo bercouple sebelum kahwin, utk mengelak maksiat, aku harus lawan perasaan ku, aku harus ingat pada ALLAH S.W.T, supaya aku leh lawan nafsu itu...
aper pun yg terjadi dan aper yg berlaku dgn izin ALLAH itu adalah dugaan hidup aku, aku bersyukur kepadaNYA coz ALLAH masih sygkan aku, sbb itulah DIA, bg aku pelbagai dugaan hidup ini... kalo lah xde semua ini aku rasa aku dah hanyut terpesong lebih jauh..

aku harap, kwan2 rapat ku dan sahabat ku bantulah aku utk aku melakukan penghijraan terhadap diri ku ini...
bkn senang nak lakukan, dia mesti ada kekuatan dalam diri kita utk berjuang....

sebenarnya bkn ini yg ku nak ceritakan, sebenarnyer, kalo ko ikut perkembngan aku, korng tahu... dulu aku pernah post satu kisah yg aku minat kat mamat nie... hrm bila aku dah xberape suka kat dia, bkn aku xsuka tapi aku pikir sbb aku xlayak jerlah.. 2 yg aku undur diri... aku tgk dia baik, kuat pegangan agama... seorng yg rajin... dan bnyak lgilah... sbb 2 lah aku xlyk dgn dia.... sambung balik, bila aku dah xsuka kat dia, tiba2 dia datang... dulu masa aku gatai(hehehehe) aku jrg jumper dgn dia.. aku ingat sem nie aku nak jadi budak baiklah... tapi ALLAH je tahu perasaan aku.. dia dtg dalam hidupku lagi.. mcm ner nak tepis... aku takut biler dia perasan yg aku minat kat dia, dia benci kat aku... akunie kalo minat kat seseorng, dalam diam2 je.. hahahaha.. sbb 2 kalo jumper or selisih aku wat dono jer... aku mls nak ikutkan perasaan sgt tkut nnti terperasan plak... aku takut kalo aku tewas ....

Ya ALLAH, aku memohon, sekiranya dia adalah jodohku engkau berkatilah hubungn kami sekiranya itu bkn jodoh ku jauhilah dia dariku,



tapi sekarang aku masih xphm, ker aku yg salah paham.. hahahaaha..
aku harap aku xperasn(syok sendiri) hahahaha sebb tulah aku kuatkan diri ini utk melawan perasaan ku suka kat mamat 2... yg aku tahu lelaki yg baik utk perempuan baik, sbb 2 lah aku masih nak belajar... bnyak menda lagi aku kena tambah dalam diri aku ini.. doakan aku berubah seratus peratus......
amin...........


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Firman ALLAH s.w.t bermaksud

"Dan Kami tidak mengutus Rasul-rasul sebelummu (wahai Muhammad) melainkan orang-orang yang tentu makan minum dan berjalan di pasar-pasar, dan Kami jadikan sebahagian dari kamu sebagai ujian dan cubaan bagi sebahagian yang lain, supaya ternyata adakah kamu dapat bersabar (menghadapi ujian itu)? Dan (ingatlah) adalah Tuhanmu sentiasa Melihat (akan keadaan makhluk-makhlukNya)."-Surah Al-Furqan:ayat 20