CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Isnin, 21 September 2009

19 September

salam ramadhan.. hari ini adalah hari last kita berpuasa b 1 syawal akan menjelang pada pg esok... huhuhuhu memang sedih meninggalkan ramadhan yg cukup nikmatnya berpuasa.... dan hari ini genaplah 1 tahu mohd haizam meninggalkan dunia... sedih rasa nyaer.. rupe2 dah setahu kan berlalu..... aper2 pun kita harus teruskan hidup dan berjuang di jalan ALLAH ini untuk mendapatkan keredhaanNYA....sebelum itu mari lah kita sama sedekahkan AL-FATIHAH KEPADA arwah beliau semoga roh nya dicucuri rahman.. Amin...

hari ini adalah hari last puasa.. mula lah aku dan keluarga aku sibuk mengemas rumah dan masak rendang... ktorg xwat lemang pun, lemang pun ada sbb wan(nenek) bg 2 je.. hehehhehe..
start pada pukul 8 pg dah mula sibuk... masing2 ader tugas masing2.. aku mcm biaselah mula kemas sikit2 kat depan umah pas 2 ayah srh plak cuci tingkap... dah selesai tugasan aku, aku tlg plak, abang ipar aku n abg aku meratakan tanah kat depan halaman umah.. dah selesai aku rehat jap... dalam kol 2 ptg tlg kak long masak palk... masak rendang... best jgk.. pas 2 masak utk berbuka... memang bnyaklah mknan smpai penuh kat atas tikar.. ktorg kalo semua blik makn kat bawah je( kat lantai beralaskan tikar) baru feel... hehehehe biasalah org kampung... tapi yg sedih tahun nie akk ipar aku xdapat pulang berhari raya dgn suaminya( abg akulah) coz dia kerja di hari raya... sian2..(kerja sbgai nurse kat Hosptl Besar Termlh)...

pas berbuka biasalah kemas n basuh pinggan semua solat berjemaah dulu... biasalah masa org bising main mercun kami sekeluarga solat dulu n wat tahlil utk arwah mak kami....dah selesai tu barulah kami keluar bermain mercun.. tapi tahun nie xwat coz unggun api yg kami wat 2 basah so xwat lah.. selesai solat isyak kami semua pergi ke rumah aki(atuk).. nielah yg best kalo umah dkt dgn atuk.. hehehe xnyah pening2 nak blik kg... mlm raya biasalah kami sekeluarga akan berkumpul di rumah aki dgn sanak saudara... hehehe makan and main bunga api ramai2... siap tahlil utk saudara mara yg telah pergi ke rahmatullallah, kami bersalam salaman dan beri duit raya.. hahaha jgn xtau besar2 aku nie pun dapat lagi tau duit raya.. kat sana aku dapat duit raya sebanyak rm 60 rggit... hahahaha bnyak gak kan???? dah selesai semua aku dan family aku pun pulng kerumah.. tido esok hari raya plak........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Firman ALLAH s.w.t bermaksud

"Dan Kami tidak mengutus Rasul-rasul sebelummu (wahai Muhammad) melainkan orang-orang yang tentu makan minum dan berjalan di pasar-pasar, dan Kami jadikan sebahagian dari kamu sebagai ujian dan cubaan bagi sebahagian yang lain, supaya ternyata adakah kamu dapat bersabar (menghadapi ujian itu)? Dan (ingatlah) adalah Tuhanmu sentiasa Melihat (akan keadaan makhluk-makhlukNya)."-Surah Al-Furqan:ayat 20